Slovensko dobieha v kúpe prémiových vozidiel zahraničné trendy 18.9.2018
Po slovenských cestách
Po slovenských cestách jazdí čoraz viac automobilov. Len za prvý polrok tohto roku sa predalo o 18% nových vozidiel viac než vlani. Medziročne rastie predovšetkým predaj nových vozidiel v prémiovom segmente. Slováci sa radi vozia na autách prémiových značiek a tie sú vďaka novým formám financovania dostupnejšie, než kedykoľvek predtým. Najväčší autorizovaný predajca prémiových značiek BMW a MINI a značiek Mitsubishi a Mazda na Slovensku zverejnil svoje výsledky predaja za prvý polrok tohto roku, ktoré potvrdzujú celkový trend na automobilovom trhu. Na popularite tento rok rapídne rastie predovšetkým operatívny leasing, ktorý je najbežnejšou formou financovania v zahraničí.
Skupina Auto Palace Group má za sebou úspešný polrok na oboch slovenských pobočkách. V prvom polroku tohto roku narástla o 26,7% oproti rovnakému obdobiu v roku 2015. Predaj prémiových BMW a MINI pre skupinu znamená nárast o 48% v porovnaní s prvým polrokom 2015. Týmito výsledkami spoločnosť Auto Palace znovu potvrdila svoje postavenie dominantného a stabilného hráča na slovenskom trhu.
„Neprestajný rast v predaji vozidiel ovplyvňuje viacero faktorov. Okrem oživenia ekonomiky za to môže skutočnosť, že na trhu sa tento rok objavilo množstvo noviniek a zákazníci si navykli častejšie obmieňať vozidlá. No jednu z najväčších úloh zohráva fakt, že vozidlá — aj prémiové značky — sú dnes pre verejnosť oveľa dostupnejšie než kedysi. Umožňujú to nové formy financovania ako je napríklad operatívny leasing. Záujem oň na Slovensku v porovnaní s uplynulým rokom dramaticky narástol,” uvádza Ralph Howie, generálny riaditeľ spoločnosti Auto Palace pre Slovensko a Českú republiku. „Za prvý polrok roku 2016 oproti rovnakému obdobiu za minulý rok narástol operatívny leasing o 120%. To znamená, že formou operatívneho leasingu sa predal viac ako dvojnásobný počet vozidiel.” Podľa Howieho narástol aj finančný leasing a to o 50%. „Týmto spôsobom sme tento polrok predali každé tretie vozidlo. Vlani sa každé druhé vozidlo značky BMW kúpilo v hotovosti, tento polrok už len každé tretie. Pri MINI je nárast financovania ešte markantnejší. V roku 2015 boli štyri z piatich vozidiel kúpené v hotovosti, dnes už len každé tretie vozidlo.”
Najpredávanejším modelovým radom pri predaji nových vozidiel v Auto Palace Bratislava bola tento polrok novinka BMW X1, za ktorou takmer vyrovnane skončili modelové rady BMW 5,3 a X5. Bezkonkurenčne najpredávanejším bol model X5 xDrive30d. Slováci si radi kupujú SUV modely rovnako ako limuzíny
a najviac sa predávali vozidlá v bielej, čiernej a modrej farbe. Pri MINI sa najväčšej obľube stále teší klasická trojdverová verzia v červenom prevedení, potom biela a zelená farba tak ako vlani. Hoci predaj nových vozidiel stále rastie a menia sa aj trendy vo financovaní, vkus Slovákov sa však zjavne rapídne nemení.